Startują pierwsze centra obsługi

Aktualności

  • Dodano: 2015-09-01

Startują pierwsze centra obsługi


√ rozpoczynasz działalność gospodarczą? √ od dnia wydania Ci potwierdzenia nadania numeru identyfikacji podatkowej nie upłynęło więcej niż 18 miesięcy? SKORZYSTAJ Z BEZPŁATNEJ USŁUGI ASYSTENTA PODATNIKA

Od 1 września 2015r. w pierwszych 50 urzędach skarbowych w kraju, w tym w Urzędzie Skarbowym w Rawiczu, uruchomione zostają centra obsługi. To nowe udogodnienie, dzięki któremu podatnicy będą mogli załatwić swoje sprawy nie tylko we własnym urzędzie, ale zrobią to także w wybranych miejscach na terenie całego kraju. Ponadto w centrach, oprócz spraw podatkowych, będzie można złożyć wybrane dokumenty z obszaru ZUS i akcyzy. Także od 1 września mikroprzędsiębiorca w centrach obsługi, będzie mógł skorzystać z pomocy asystenta podatnika.

 

Dotychczas podatnik mógł załatwiać sprawy tylko w swoim urzędzie skarbowym, w zależności od miejsca zamieszkania lub siedziby. Było to szczególnie uciążliwe dla tych, którzy pracują lub studiują z dala od domu. Uzyskanie np. zaświadczenia wymagało nawet kilkusetkilometrowej podróży. Od września, wystarczy wizyta w jednym z 50 centrów obsługi.

W centrach obsługi pracownicy Administracji Podatkowej będą przyjmować podania i deklaracje, wydawać zaświadczenia, informować podatników o ich prawach i obowiązkach.

Centra ułatwią przedsiębiorcom, szczególnie tym najmniejszym, dostęp do usług Administracji podatkowej, Służby Celnej oraz Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Oprócz spraw realizowanych dotychczas przez urzędy skarbowe przedsiębiorcy będą mogli m.in.:

  • złożyć deklaracje uproszczone z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego AKC-U od samochodów osobowych lub uzyskać potwierdzenie zapłaty akcyzy,
  • złożyć dokumenty ubezpieczeniowe (zgłoszeniowe i rozliczeniowe ),

 

W centrach obsługi podatnicy będą mogli także pilotażowo skorzystać z pomocy asystenta podatnika.

 

Obsługa podatnika rozpoczynającego działalność gospodarczą przez asystenta podatnika obejmować będzie przede wszystkim udzielanie informacji w zakresie wypełniania deklaracji podatkowych (także składanych elektronicznie), udzielanie pomocy i wsparcia w konkretnych sprawach podatnika, przekazywanie informacji na temat przepisów prawa podatkowego (a w tym uprawnień przysługujących podatnikom).

 

Ponadto, asystent podatnika będzie udzielał informacji spoza zakresu działania urzędu skarbowego – dotyczących ubezpieczeń społecznych czy też podatku akcyzowego. Czynności wykonywane przez asystenta podatnika nie będą stanowiły doradztwa podatkowego.

 

Asystent podatnika wyznaczany jest na wniosek podatnika. Asystent podatnika będzie realizował swoje zadania przez okres nie dłuższy niż 18 miesięcy od dnia wydania podatnikowi potwierdzenia nadania numeru identyfikacji podatkowej.

 

 

 

 

 

Jeżeli chcesz, aby naczelnik urzędu skarbowego wyznaczył dla Ciebie asystenta podatnika, który będzie Cię wspierał przez okres 18 miesięcy od rozpoczęcia działalności gospodarczej – złóż wniosek, a w terminie 3 dni roboczych otrzymasz odpowiedź – imię i nazwisko oraz adres e-mail i numer telefonu Twojego asystenta w urzędzie.

Wzór Wniosku o wyznaczenie asystenta podatnika dostępny jest w siedzibach urzędów skarbowych oraz zamieszczony na stronie internetowej każdego urzędu skarbowego.

 

źródło: informacja otrzymana od Naczelnika Urzędu Skarbowego w Rawiczu


Najnowsze informacje

Msza święta w intencji Rzemiosła

W dniu 13.04.2024 r. o godzinie 10.00 w Kościele p.w. św. Andrzeja Boboli odbędzie się msza święta w intencji...

Czytaj więcej

FRYZJER - zmiana w egzaminach czeladniczych

Zmiana etapu praktycznego w zawodzie fryzjer. Nowa formuła egzaminu czeladniczego obowiązuje od 1 stycznia 2024 r.

Czytaj więcej

Boże Narodzenie 2023

Życzenia Świąteczne

Czytaj więcej